Jump to content

Aram.Garabedian2

Forumjan
  • Posts

    59
  • Joined

  • Last visited

About Aram.Garabedian2

  • Rank
    Newbie
    Newbie

Previous Fields

  • Languages
    hay
  • Age range
    36-45
  1. http://www.djavakhk.com/galerie/disp_serie...=42&stat=ok
  2. Ask President Saakashvili The president is our guest on the Have Your Say programme on Sunday 8 October at 1406GMT. It's your chance to ask him a question. He is in Charge of Javakhk, of the Appartheid policy, etc.... http://newsforums.bbc.co.uk/nol/thread.jsp...n=2&ttl=200 __________________________________________ Arten Haryouravor hartzer yen trvadz Shakakin, BBC etchoum. Yete tchek garogh krel, miyayn seghmek ess hartzi dag: _____________________________________ Added: Friday, 6 October, 2006, 16:09 GMT 17:09 UK Renewed escalation in the Georgian-Russian row has worsened the already dire lot of the ethnic Armenians in Samtskhe-Javakheti. Today, your government actively pursues policies of georgianization, political discrimination, and economic isolation in this province. When will your administration recognize the self-determination of these indigenous people and provide them their deserved political autonomy? Nikola G. Skopje, Republic of Macedonia NIkola G, Skopje Recommended by 16 people Sign in to recommend comments Alert a Moderator _________________________________________ Arten 16 hoki seghmel yen. Sa amenitz chad seghmadz hartzen e. Intchkan chad mart seghmi, etkan ssdibvadz ge linen harze dal http://newsforums.bbc.co.uk/nol/thread.jsp...=20061006234143
  3. Ask President Saakashvili The president is our guest on the Have Your Say programme on Sunday 8 October at 1406GMT. It's your chance to ask him a question. He is in Charge of Javakhk, of the Appartheid policy, etc.... http://newsforums.bbc.co.uk/nol/thread.jsp...n=2&ttl=200 61006164953
  4. Ask President Saakashvili The president is our guest on the Have Your Say programme on Sunday 8 October at 1406GMT. It's your chance to ask him a question. He is the man in Charge of the welfare in JAVAKHK! http://newsforums.bbc.co.uk/nol/thread.jsp...n=2&ttl=200 61006164953
  5. http://www.djavakhk.com/detail.php?r=0&id=4046&l=am http://www.djavakhk.com/detail.php?r=0&id=4045&l=am http://www.djavakhk.com/detail.php?r=0&id=4038&l=am http://www.djavakhk.com/detail.php?r=0&id=4037&l=am
  6. Вано Туманишвили: О позиции США и Великобритании в ООН по проблемам конфликтов на Южном Кавказе http://www.regnum.ru/news/713766.html Вано Туманишвили - свободный журналист США и Великобритания не могут связывать с ареной ООН урегулирование конфликтов в Молдавии и на Южном Кавказе. Обе страны, так же как и Россия, детально представляют себе различные стороны данных проблем и не испытывают совершенно никаких иллюзий относительно наличия политических подходов в их решении. Государства-сопредседатели Минской группы ОБСЕ, а также Великобритания, располагали всеми возможными рычагами давления и принуждения в процессе урегулирования карабахской проблемы. Проблемы Абхазии и Южной Осетии, конечно, не рассматривались в рамках столь институционального механизма, как Минская группа, но имеющиеся механизмы также представляются вполне адекватными. Грузинские конфликты длительное время находятся в сфере внимания международного сообщества, такие организации, как НАТО, ЕС и Совет Европы, неоднократно высказывались и принимали участие в рассмотрении данных проблем. С самого начала развертывания инициативы по рассмотрению данных проблем в ООН, причем в приоритетном порядке, особенно после соответствующего заявления главы российского МИД Сергея Лаврова, ни один из ведущих экспертов, функционально задействованных политиков на Западе, не попытался опровергнуть или проанализировать сомнения, которым была подвергнута данная инициатива. По мнению американских и британских экспертов, после столь подробного обсуждения данных проблем в европейских структурах, трудно представить их предметное и приближенное рассмотрение в ООН, которая не имеет механизмов проведения данной деятельности в рабочем режиме. Предполагается, что ООН должна создать специальную структуру, группу или комиссию для дальнейшего рассмотрения данных проблем, что, в любом случае, приведет к длительному бюрократическому и непродуктивному процессу. В процессе обсуждения могут произойти самые неожиданные события, возникнуть очень неприятные для ведущих мировых держав прецеденты. По мнению британских экспертов, никто из британских и американских экспертов не причастен к соответствующей рекомендации. По их мнению, после провала попыток принудить Армению к принятию схемы урегулирования, предложенной Международной кризисной группой зимой 2006 года, определенная группировка в правительстве Великобритании, возглавляемая представителем премьер-министра на Южном Кавказе Брайаном Фолом, уже в апреле 2006 года предложила предпринять попытку переноса обсуждения карабахской проблемы в ООН. Идея рассмотрения в ООН конфликтов в Молдавии и на Южном Кавказе возникла несколько позже. Однако, именно Брайан Фол обсудил эту инициативу с главами внешнеполитических ведомств Грузии, а затем Азербайджана (именно в такой последовательности). Уже после данных обсуждений возникла идея выдвижения данной инициативы в ООН странами ГУАМ. Не вызывает сомнений, что ключевым фактором выдвижения данной инициативы и сопричастности к этому США и Великобритании является игра вокруг грузинской политической тематики. Роль карабахского и приднестровского факторов имеют вторичное или подчиненное значение. В связи с этим следует рассмотреть иерархию тех задач, которые решаются, по замыслу инициаторов. Данная идея также была обсуждена с представителями ряда государств Европы и с высокими должностными лицами в Комитете Министров Европы и в ОБСЕ. По имеющимся сведениям, Великобритания, Польша и Литва провели в Европейской комиссии и Европейском парламенте большую работу по вопросу политики России в отношении Грузии. Предполагается, что данная работа имела определенный успех. В Еврокомиссии и Европарламенте отмечается активизация работы по изучению этого вопроса, даны соответствующие поручения рабочим аппаратам подготовить по данному вопросу предложения. Видимо, предложения включают оценки политике России и ситуации в российско-грузинских отношениях, включая проблему миротворческих сил в Абхазии и Южной Осетии. Скорее всего, имеет место политическая заготовка инициатив Европейского Союза в связи с параллельными инициативами ГУАМ в ООН. Ставится задача обеспечения политической солидарности США и Европейского Союза в отношении задач по России. Такая принципиальная договоренность между европейцами и США имеется, но ограниченно условиями обсуждения каждой инициативы в отдельности. Практически, Великобритания и страны Восточной Европы пытаются обойти позиции Франции и Германии, использовать потенциал Европейского Союза в деятельности против России. Британские политики считают, что ПАСЕ и ОБСЕ не являются действенными механизмами для проведения восточной политики, так, как сама Россия использует эти арены для отстаивания своих интересов. Россия пытается использовать ПАСЕ и ОБСЕ для легитимного обсуждения ряда проблем, которые связанны с ее вмешательством в дела различных государств, сохранением ее присутствия в зонах конфликтов. Поэтому, выбран Европейский Союз, где Россия не имеет формального влияния. В связи с этим, представляет интерес мнение экспертов "Института Ф.Шиллера" (Гессен, Германия), занимающего в значительной мере антибританские позиции. По мнению экспертов данного Института, Великобритания испытывает значительные проблемы с Россией по вопросам нефтяного бизнеса. Несмотря на хорошие позиции в России, британский капитал может встать перед серьезными проблемами в части резервирования запасов и доступа к крупным месторождениям. Кроме того, видимо, речь идет о каких-то специальных проблемах. Например, тандем США-Великобритания очень волнует российско-германско-французская интеграция в сфере энергетики. Кроме того, США и Великобритания весьма обеспокоены возможностью "заговора" России, Германии, Франции, а также, возможно, других европейских государств, в отношении Украины, в том числе расширения НАТО. Поэтому, Великобритания пытается заручиться поддержкой восточно-европейских государств в консолидации ЕС в антироссийском направлении. Поэтому британская политика развертывает сценарии нового давления на Россию. В связи с данными сюжетами, было бы оправданным рассмотреть версию "Британского кавказского проекта", как глобальную инициативу давления на России на Южном стратегическом направлении. Именно в рамках данной версии, можно рассматривать инициативу ГУАМ в ООН. Снижение угроз в режиме поддержания напряженности Конфронтация между Грузией и Россией, и соответственно в зонах конфликтов Абхазии и Южной Осетии превзошла управляемый уровень и стала сильным фактором угроз и рисков на Южном Кавказе, где функционирует американско-британский энергетический комплекс. Европейскому сообществу не удалось предпринять усилий по снижению данной конфронтации, многие инициативы только продемонстрировали не реалистичность подобных попыток. США и Великобритания, довольно, продолжительное время вели игру на гашение конфликтности до завершения сооружения нефтепровода Баку - Тбилиси - Джейхан. После завершения проекта, обе державы попытались оказать давление на Россию, с целью решения проблем, не связанных с Южным Кавказом. Данные цели гораздо ранее были сформулированы и являются элементами стратегии США и Великобритании в Евразии. Последние месяцы ими проводилась политика управляемой конфронтации, что стало более, чем опасным. Россия не пошла на уступки ни на одном из направлений, и не подавая Грузии и ее партнерам никаких сигналов в направлении снижения конфронтации. Стал необходим решительный ход, с целью переноса ответственности за происходящие процессы на столь высокую арену, как ООН. В результате должна быть максимизирована интернационализация данных конфликтов, рассматривать Россию, как участницу данных конфликтов, и по возможности, институционализировать эту роль России, как "субъекта" конфликта. Этим, предпринимается попытка, одновременно, продолжить давление на Россию, вместить конфронтационный вектор в рамки контроля, создать предпосылки для продолжения геополитической и геоэкономической экспансии в Кавказско-Каспийском регионе. Удовлетворение амбиций государств-партнеров США и Великобритания, хотя и успешно игнорировали интересы своих партнеров на Южном Кавказе, навязывая им некие имитационные процессы урегулирования, они не могут совершенно лишить их благоприятных ожиданий в части разрешения проблем. Помимо надежд, подаваемых правящим элитам, данные элиты в свою очередь должны подавать надежды своим народам, от чего зависит устойчивость правящих режимов. Все правящие режимы стран-членов ГУАМ переживают серьезный политический кризис и нуждаются в системной поддержке из вне. Технология убеждения США и Великобритания не обладают рекомендациями в решении конфликтов в Молдавии и на Южном Кавказе в сложившихся геополитических условиях. Принуждение армян, абхазов и осетин к подчинению соответствующим государствам приведет либо к возобновлению военных действий, либо к геноцидным действиям и тому, что принято называть гуманитарной катастрофой. В резерве политики Западного сообщества на Кавказе нет методов принуждения. Большая часть истории урегулирования, США и Великобритания пытались убедить Грузию и Азербайджан в невозможности решения этих проблем политическим способом и недопустимости - военным путем. Это очень сложная задача для западных партнеров данных государств, поэтому процесс обсуждения в ООН может стать интересной ареной для подведения правящих команд и народов Грузии и Азербайджана в части их убеждения в отсутствии политических решений, по крайней мере, в обозримой перспективе. США и Великобритания, безусловно имеют соответствующие разработанные сценарии в отношении рассмотрения данных проблем в ООН. Несмотря на то, что детальная информация по этим сценариям пока отсутствует, можно допустить, что речь идет о продолжении опыта имитации процесса урегулирования конфликтов. Укрепление и усиление позиций ГУАМ ГУАМ, несмотря на ряд попыток придания данному блоку действенного характера и конкретных геополитических функций, не стал и не может стать таковым, так, как представляет собой союз слабых государств, которые являются носителями очень противоречивых, взаимоисключающих интересов, и не имеет сильного лидера. США пытаются придать ГУАМ некоторые конкретные функции, прежде всего по защите энергокоммуникаций и противостоянию России, что не очень импонирует Украине, Молдавии и Азербайджану. Кроме того, Украина, хотя и стала делать односторонние заявления в пользу Грузии и Азербайджана, делает это робко, не стремясь включиться в военные и политические задачи по решению этих проблем. Формирование единых политических задач стран ГУАМ является важной задачей американской политики. На закрытом, режимном семинаре в "Американском институте предпринимательстве" (мозговом центре республиканцев и правых сил США) в сентябре 2006 года ассистент Государственного секретаря Пола Добрянски (дочь украинского анти-советчика), обрисовала задачи США по ГУАМ. Данные задачи предполагают, прежде всего, вовлечение стран блока в общие для всех государств-участников политические проекты, прежде всего, в отношении создания новой политической реалии в Евразии, а также в вопросах безопасности. Пола Добрянски, как одна из докладчиков, имела в виду, что политика членов ГУАМ должна отражать политику государств, принадлежащих к демократическому миру. По ее мнению, Украина призвана стать лидером данных государств, имея в виду ее экономический и военный потенциал. Поэтому от политической судьбы Украины зависит положение на огромном пространстве Восточной Европы и Евразии. Выступавшая на семинаре представитель "Национального совета по разведке" и директор программы Института им.Брукингса Фиона Хилл, сообщила, что ситуация с безопасностью в Черноморско-Каспийском регионе далека от нормальной, нерешенность старых конфликтов не позволяет странам региона успешно развиваться. Сложившаяся в регионе ситуация требует мер по разрядке напряженности, что невозможно без активного участия международного сообщества. До сих пор, лишь решение частных вопросов безопасности не привело к установлению в регионе стабильности. Отмечалась возможность усиления роли ООН и ОБСЕ по снятию напряженности. При этом не было сказано ничего определенного об урегулировании конфликтов, как таковых. Выступавший директор "Института Центральной Азии и Кавказа" Фредерик Старр, отметил, что формирование ГУАМ и других региональных блоков не может решить вопросов безопасности региона. Так или иначе, необходимо принять решение о вступлении данных государств в НАТО и исходя из этого нужно выстраивать стратегии США в регионе. Любые сомнения по этому поводу вызывают многие разочарования в странах региона. По его мнению, международное сообщество не вовлечено необходимым образом в решение конфликтов в Южном Кавказе. По общему мнению участников семинара, в настоящее время возникла необходимость привлечения к решению данных проблем ООН. Практически, целью семинара было подтверждение некой идеи о выводе проблем региона на арену ООН. Проблема расширения состава НАТО США являются сторонниками о включении Украины и Грузии в НАТО, даже ценой снижения принятых в альянсе оборонных, политических и экономических стандартов. Это стало предметом принципиального обсуждения в НАТО, в которое вовлечены не только ведущие европейские государства, но и другие государства альянса. Франция и Германия, хотя и не уделили большого внимания данному вопросу во внутренней политике, то есть, в порядке парламентского или политического обсуждения, но однозначно выразили свое мнение, отметив негативные цели, которые высматриваются за новым этапом расширения. Несмотря на то, что правительство Великобритании и генералитет в целом поддерживают эти планы, но в британском истеблишменте, включая также политиков из правящей партии, имеются серьезные сомнения в этом. По оценкам британских экспертов либерального направления, бюрократия НАТО вдохновлена опытом пребывания в альянсе государств, которые до сих пор не соответствуют требованиям, и тем самым не успешно участвуют в разных инициативах, поставляют воинские контингенты в очаги угроз. То есть, ведущие государства НАТО вполне удовлетворены этой ролью новых членов альянса. Данные противоречивые позиции весьма беспокоят США, поскольку пока нет надежд на успешное вступление новых членов в НАТО. Расширение НАТО требует новой аргументации, в том числе обоснование новых угроз. Для США представляется очень важным создание мирового общественного мнения о реальности угроз, исходящих от России, прежде всего, в региональных направлениях. Россия должна предстать как страна, блокирующая решение конфликтов, оккупирующая территории государств под видом сохранения миротворческих сил, проводящая политические диверсии в отношении правящих режимов, использующая энергетические ресурсы в политических целях. Вместе с тем, их всех этих заданных целей, вывод миротворцев из Грузии и войск из Молдавии является приоритетной. США и Великобритания стремятся развернуть в ООН длительный процесс пропагандистского назначения. Абсорбция Армении США рассматривают Армению, как страну, которая все еще не определилась с геополитической ориентацией. По признанию американских администраторов и экспертов, влияние США в Армении значительно более значительно, чем в Азербайджане и в некоторых других странах - партнерах США. Геополитическое блокирование Армении, с помощью блока ГУАМ, подвело бы Армению к пониманию безальтернативности западной ориентации. С помощью карабахской проблемы США не могут достичь цели и добиться переориентации Армении. Поэтому, карабахская проблема не интересует США с точки зрения геополитики и безопасности. Американцы делают ставку на изменение геополитической ситуации на Южном Кавказе. Совместная инициатива ГУАМ в ООН представляется многоцелевой, весьма эффективной с точки зрения солидарной внешней политики. США не ставят задач в отношении карабахской проблемы, так как ее раскрутка не дает никаких преимуществ в стратегическом плане, хотя в части пропаганды это, также, может придать данной кампании дополнительные аргументы. США необходимо решить некоторые задачи по Молдавии и Грузии. Выводы По приближенным оценкам британских экспертов, совместное обсуждение приднестровской, абхазской, югоосетинской и карабахской проблемы в ООН невозможно, даже если допустить, что в результате определенных решений будет создана некоторая рабочая структура. Данная инициатива имеет очень неопределенные перспективы. США и Великобритания не будут настаивать на принятии чрезмерно категоричных решений. Не исключено, что Грузия и Молдавия будут настаивать на решении об оккупации Россией части их территорий, на выводе из зон конфликтов или ротации миротворческих сил. По данному вопросу, целью является создание крайне неблагоприятной ситуации для России, международное осуждение ее политики. Не исключено, что государства Европейского Союза поддержат антироссийскую позицию стран-инициаторов и дадут определенные оценки и решения, направленные против России. Следует принять во внимание, что проектирование южнокавказской политики происходит в очень тесных рамках - аппаратами верховного комиссара по внешней политике и безопасности ЕС Хавьера Солана и ассистента Государственного секретаря Даниэля Фрида. То есть, данное проектирование носит весьма келейный характер, практически не связан с парламентами и гражданским обществом. Следует принять во внимание, что решения ООН по вопросам конфликтов будут приниматься в условиях сильного противостояния, что вызвано позицией различных государств в отношении США, например, мусульманских государств. Азербайджан, видимо, будет пытаться выдвинуть данную инициативу в интегрированной форме, объединив вопросы конфликтов в одну проблему. Грузия, несомненно, попытается представить свои проблемы изолированно по прагматическим соображениям. Молдавия не будет пытаться спешить и попытается идти в общем русле развития инициативы.
  7. http://www.yerkirtv.org/arm/index.php# Loook the topic 22:43 date 29/9/2006 I mention date and topic, because Yerkir Media keeps archives only for 5 days.
  8. http://www.djavakhk.com/detail.php?r=0&id=3785&l=am
  9. 25.09.2006 15:19 На автодороге, ведущей в Бакуриани (Грузия), произошел конфликт между проживающими в регионе Грузии Самцхе-Джавахк молодыми армянами и грузинскими военнослужащими. 6 грузинских военнослужащих, охраняющих участок нефтепровода Баку-Тбилиси-Джейхан остановили автомобиль марки "Опель", принадлежащий 22-летнему Владимиру Мурадяну. В ходе проверки документов, выяснив, что находящиеся в машине водитель и пассажиры - армяне, не говорящие по-грузински, солдаты стали издеваться и оскорблять их. Завязалась ссора между солдатами и находящимися в машине 23-летними Артюшей Ирацяном и Амбарцумом Овакимяном. Солдаты даже начали угрожать армянам оружием. Убедившись, что грузинские военнослужащие не оставят их в покое, находящиеся в "Опеле" водитель и его пассажиры уехали обратно в село Табацхури, передает PanARMENIAN.Net со ссылкой на «А-Инфо».
  10. http://www.yerkir.am/arm/index.php?sub=news_arm&id=26461
  11. http://www.djavakhk.com/galerie/disp_img.php?id_img=1439 This fish was from the Arax Reservoir in Occupied Nakhitchevan
  12. http://www.djavakhk.com/galerie/disp_img.php?id_img=1439
  13. Azerbaijan makes scandals for minimal details, when they sea Armenian names still used for lands they aneexed. We must ask ourselves, why the Republic od Armenia is so inactive, when its towns are called by Turkish names, never registered enywhere: Thus, according to Google Earth (World's biggest satellite mapping system), the Capital of Syounik, is calles 'Kafan', and not Gaban, as it is spelled in Armenian. This name is directly Turkish, since, it was never used. In soviet times, the town was called 'Ghapan'... The town of Vayk, in the Vayotz Tzor marz is called 'Azizpekov', in glory of a bolshevic azerbaijani butcher. It can't be because of 'old' data, since Gyoumri and Vanazor, etc... are well registered according to 'new' data. Stepanakert is registered as 'Khankandi', Shushi as 'Shusha'... Same is the case of lot of topographic names, all using turkish terms... And we look at the photos, all accurate spots on sensitive areas are available: Thus you can sea every aircraft of Armenian Air Force deployed on its Air baze of Yerevan. You can easily count the 17 Mig 29s, the Mi 8 and Mi 24 attack helicopters... Same is not the case in Turkey, where you have hundreds of Air bases, but none is clear, and those that are somehow seen, they are 'empty' of any aircraft. Similar is the case of Azerbaijan and Georgia, where not a single Air base is seen, apart from one useless Air base, in central azerbaijan, where only outdated and scrap Aircrafts are seen... NKR is one of the most photographed zones, every destoyed azeri roof is seen, while not a single occupied Armenian region is available. You can identify NKR self defense army's positions, trenches, facing all along the frontline, thoose of Azerbaijan's. For a trained eye, it is clear, that the Azeri's 'advanced' in the No man's land, by opening advancing trenches and new lines, some incomplete, thank's to our 'hunter/snipers'. Theese images confirm exactly what the NKR army was saying for years, explaining azeri attempts to advance (at one point they came 150 m close), and the resulting casualties...
  14. Basasskhan tchi ssdanalov 'Ariaci' kotchetzial anbadasskhanadou antzen, jarahad, tzez yem timoum: Ssdorev, Ariaciyin oughargadz namagess, Azadakrial darazknerou ngarnerou Tourkeroun hramtzenelou kdzov: _______________________________________________ Hello I'm new on the Forum, and you do not know me. Neither I have no idea about your interests, way of thinking and personality. I can only have a guess, from your nickname?? Eny way, I'm righting to you, because of your posts of the Akhdam ruins, specially the twho panoramas you have shot from the minaret of the mosque, and the shot from the inner part of Dikranakert/Shahboulagh artificial fortress. You must know that it is a fake fortress built by Haydar Aliyev in the 1970s.., pretending to date from their damned Panah Khan... Sincerely, I can't get why you put theese photos? Is it a pretention for bravery? A katchakordzoutioun? Or you want to denonce the 'barbarian nature of Armenians'?? I taught about it, and I see tree possible scenarios: A- You are a non Artzakhian Armenian, having been for a very short period in Artzakh, and amazed by the scene, you are willing to share your impression by fellow Armenians on the Internet!!!!!!! B- You are a kind of human right activist, or a follower of Gdridj Sartarian and Ashod Bleyan. You were outraged by the deeds of your kin in Artzakh, and you want to help the Turkish propaganda, by giving them new shots, permitting comparisons, etc... C- You have an ideology, I can presume from your name, and you want to share 'the might of your people' with the rest of the world??? In the first case, you are ignorent of the rules in NKR, and you are unaware of the damage you are doing to our National Cause, by your irresponsible act. The NKR law says, that no photographs can be shot in military closed zones. It's strictly forbidden. And for your info, all liberated territories, and first of all Agdam, is a military restricted area. [--------- ] You had the chance to take thoose photos, just because you are Armenian by origin, and because the soldiers around the Mosque are undisciplined, when it comes to apply discipline to Armenian 'tourists', because most of the soldiers are unaware, that a digital camera, might end in irresponsable hands of an 'Armenian', who will have no other bright idea, than posting it on the internet, and thus helping the enemy on its propaganda work... Thus, just for your information, I will bring you a simple example, you will very easily check by yourself, and decide by your conscience. Nearly a decade ago, a young American Armenian, named Raffi Kojian, owner of the site Cilicia.com, decided to proove his 'value', by making a scoop. He posted photos from the minarets, ruins, etc... Months later, thoose photos wer at the OSCE table, and till now orn virtually all State organised Azeri sites on the web. By the way, all are managed by same server in Baku, no matter different apellations... If you do not believe, just check it by yourself. If it is your case, then you must ask yourself. What did you do for your Nation? How many villages have you liberated, by loosing your friends for each hill?? Do you know how many of our boys died, for you to take thoose shots? And then, what gives you the right, to undanger what they achieved?? In name of what?? And to achieve what?? You've been to Artzakh, and you found nothing else to shoot apart from that? If that's your problem, tell me, I will give you thousands of super shots, you could put under your name.... B- Now, if you are Ashot Bleyan's, or a kind of Helsinki club activist, I can hardly do enything, but to deplore your existance... And ask you one question: it is a too easy mission, using the cover of your Armenian appearrance, to betray a tiny people, who accomplished miracles, no one else whould have done for him. And if you were brave, you would Go to Gedashen, Verishen, Tchaylou, Leninavan, Panantz, Garmiravan, and shoot photos from what they did to our towns. You would go to Gulistan and shoot the blown church.. Or may be Jugha, if you are afraid from mines.. Haven't you asked why no Azeri has ever posted a shot from all our villages they have captured??? May be, because their race is supperior to ours, and they do not fabricate underdevelopped brains like Raffi Kojian's, or Ashot Bleyan's??? C- I can hardly imagine this scenario, because if ever it was the case, that would mean, that you have absolutely betrayed your principle, by helping the enemy you pretend to fight.... To end. You do not know me, and vis versa. But as a citizen of my state, as an ordinary Guy having lived on thoose lands you have shot for a second, I feel the duty, towards all my friends on or six feet under that land, to ask from you the remooval of those 4 shots. Toun ou Ko Khighdje.
  15. Look at the protector. The US Government's main priority, is to force the Armenian Government, originally leading virtually a Monoreligious country, to have a total religious chaos, with hundreds of 'exotic' sects, most originally from the US, like : - The Jeyova's Witnesses: a hegemonic group endangering our National security, and 'restricted' even in Europe, labeled as a dangerous sect.. - The Protestant/Evangelical sects, led by a supra Proselytist named 'Rene Levonian', who's number 1 objective is to use Diaspora money to transform the orphelin's of Artzakh into Gospel singers in his 'camp' in the Gargar valley... Hewas given the post of Adviser of the President in religious affairs! - All the illuminated sects of '7 th day witness', etc.... - The Krishnas, etc.... - The Mormons, a huge sect, virtually state level in the US, South Lake City being its capital... - ..... If enybody from the police, dares to tuch one of these foreign Proselyters, or their local agents, the State Department of the US will call Kocharian, as you can read in the bellow document: ( Of course, No one will ask the same freedom for the more than 2 Million Islamised Armenians of Turkey, or the Javakhetians, Tifflissahays..) __________________________________________________________________ All American Patriots (press release), Sweden World : Armenia: International Religious Freedom Report 2006 Posted by Patriot on 2006/9/16 14:23:01 (42 reads) Armenia: International Religious Freedom Report 2006 Released by the US Bureau of Democracy, Human Rights, and Labor This report is submitted to the Congress by the Department of State in compliance with Section 102(b) of the International Religious Freedom Act (IRFA) of 1998. The law provides that the secretary of state, with the assistance of the ambassador at large for international religious freedom, shall transmit to Congress "an Annual Report on International Religious Freedom supplementing the most recent Human Rights Reports by providing additional detailed information with respect to matters involving international religious freedom." Armenia: The constitution, as amended December 8, 2005, provides for freedom of religion; however, the law places some restrictions on the religious freedom of adherents of minority faiths, and there were some restrictions in practice. The Armenian Apostolic Church, which has formal legal status as the national church, enjoys some privileges not available to other religious groups. There was no overall change in the status of respect for religious freedom during the period covered by this report. Some denominations reported occasional acts of discrimination by mid- or low-level government officials and isolated incidents of police harassment. An amendment to the 2004 law on alternative military service took effect on January 26, 2006, criminalizing evasion of alternative labor service. Conscientious objectors maintained, however, that military control of the alternative labor service amounted to unacceptable military service. The generally amicable relationship among religious groups in society contributed to religious freedom; however, societal attitudes toward some minority religious groups were ambivalent. The U.S. government discusses religious freedom issues with the Government as part of its overall policy to promote human rights. During these discussions, the U.S. government emphasizes to authorities that continued eligibility for the $235 million Millennium Challenge Compact remains contingent upon the Government's performance in meeting good governance indicators, which include standards of respect for religious freedom. Section I. Religious Demography The country has an area of 11,500 square miles and a population of 3 million. The country is ethnically homogeneous; approximately 98 percent of the population was ethnically Armenian. Many Azeris left the country during the conflict over Nagorno-Karabakh from 1988 to 1994, increasing the country's religious and ethnic homogeneity. Religious observance was strongly discouraged in the Soviet era, leading to a sharp decline in the number of active churches and priests, the closure of virtually all monasteries, and the nearly complete absence of religious education. As a result, the number of active religious practitioners was relatively low. For many citizens, Christian identity was an ethnic trait, with only a loose connection to religious belief. An estimated 90 percent of citizens nominally belonged to the Armenian Apostolic Church, an Eastern Christian denomination with its spiritual center at the Etchmiadzin cathedral and monastery. The head of the church, Catholicos Garegin II (alternate spelling Karekin), was elected in 1999 at Etchmiadzin with the participation of Armenian delegates from around the world. There were comparatively small communities of other religious groups. There was no reliable census data on religious minorities, and reports from congregants themselves varied significantly. The Government does not provide official figures for numbers of religious adherents, but congregants offered the following unconfirmed estimates: Catholic, both Roman and Mekhitarist (Armenian Uniate) (120,000); Yezidi, an ethnically Kurdish cultural group whose religion includes elements derived from Zoroastrianism, Islam, and animism (40,000 nominal adherents); unspecified "charismatic" Christian (10,000); Jehovah's Witnesses (8,750); Armenian Evangelical Church (8,000); Molokan, an ethnically Russian pacifist Christian group that split from the Russian Orthodox Church in the 17th century (5,000); Baptist (2,000); the Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (Mormons) (2,000); Greek Orthodox (1,200); Seventh-day Adventist (950); Pentecostal (700); Jewish (600); and Baha'i (200). There was no estimate of the number of atheists. Yezidis were concentrated primarily in agricultural areas around Mount Aragats, northwest of the capital, Yerevan. Armenian Catholic and Greek Orthodox Christians were concentrated in the northern region, while most Jews, Mormons, and Baha'is were located in Yerevan. In Yerevan there was also a small community of Muslims, including Kurds, Iranians, Indians, and temporary residents from the Middle East. Several minority religious groups sponsor missionary programs in the country, including both expatriate and local participants. Levels of membership in minority religious groups remained relatively unchanged. Section II. Status of Religious Freedom Legal/Policy Framework The constitution, as amended on December 8, 2005, provides for freedom of religion and "the exclusive mission of the Armenian Apostolic Holy Church as a national church in the spiritual life, development of the national culture and preservation of the national identity of the people of Armenia." The law stipulates some restrictions on the religious freedom of adherents of faiths other than the Armenian Apostolic Church. The constitution also provides for freedom of conscience, including the right either to believe or to adhere to atheism. The 1991 Law on Freedom of Conscience, amended in 1997 and again in 2001, establishes the separation of church and state but grants the Armenian Apostolic Church official status as the national church. Extended negotiations between the Government and the Armenian Apostolic Church resulted in a 2000 memorandum providing a framework for the two sides to negotiate a concordat. Although they had not concluded negotiations by the end of the period covered by this report, the Government and the church used the memorandum as a basis for dispute resolution and policy agreements. The law requires all religious denominations and organizations to register in order to operate without restrictions. There were no reports of the Government refusing registration to religious groups that were qualified for registration under the law. The Department of Religious Affairs and National Minorities, which replaced the former Council on Religious Affairs (CRA), oversees religious affairs and coordinates activities with the cabinet's chief of staff. A high-ranking official from the former CRA serves as the prime minister's advisor on religious affairs. The Office of the State Registrar registers religious entities, and the Department of Religious Affairs and National Minorities performs a consultative role in the registration process. To qualify for registration, petitioning organizations must "be free from materialism and of a purely spiritual nature," and must subscribe to a doctrine based on "historically recognized holy scriptures." A religious organization must have at least 200 adult members. Religious groups are not required to register, but unregistered religious organizations may not publish newspapers or magazines, rent meeting places, broadcast programs on television or radio, or officially sponsor the visas of visitors. By the end of the period covered by this report, the Government had registered fifty-six religious organizations, some of which were individual congregations within the same denomination. Yerevan's one surviving eighteenth-century mosque, which was restored with Iranian funding, was open for regular Friday prayers. Although not registered as a religious facility, the Government did not restrict Muslims from praying there. The law permits religious education in state schools. Only personnel authorized and trained by the Government may teach in schools. The history of the Armenian Apostolic Church forms the basis of this curriculum; many schools cover global religions in elementary school and the history of the Armenian Apostolic Church in middle school. Students may choose not to attend religious education classes. Religious groups are not allowed to provide religious instruction in schools, although registered groups may do so in private homes to children of their members. On occasion, priests from the Armenian Apostolic Church teach classes in religious history; however, the use of public school buildings for religious "indoctrination" is illegal. The military employs Armenian Apostolic chaplains for each division, but no other religious groups are represented in the chaplaincy. The Government's human rights ombudsman and the head of the Department of Religious Affairs and National Minorities met with many minority religious organizations during the period covered by this report. Restrictions on Religious Freedom During the period covered by this report, most registered religious groups reported no serious legal impediments to their activities. However, the 1991 freedom of conscience law prohibits "proselytizing" (undefined in the law) and restricts unregistered groups from publishing, broadcasting, or inviting official visitors to the country. The prohibition on proselytizing applies to all groups, including the Armenian Apostolic Church; however, the term used for proselytizing implies that someone has been taken away from a "true" faith, and the prohibition effectively restricts only minority religious groups. According to the head of the Department of Religious Affairs and National Minorities, some minority religious groups, including the Molokans and some Yezidi groups, have not sought registration. Although the law prohibits foreign funding of foreign-based denominations, the Government has not enforced the ban and considers it unenforceable. A 1991 law required all religious organizations, except the Armenian Apostolic Church, to obtain prior permission to engage in public religious activities, travel abroad, or invite foreign guests to the country. In 2001 this law was rescinded by presidential order and, in practice, no travel restrictions were imposed on any religious denomination. On July 13, 2005, Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (Mormon) officials reported that police officers briefly detained, harassed, and threatened two foreign missionaries. The missionaries said that one of the officers, after warning them to leave the country, placed the barrel of his unloaded gun against one missionary's head and pulled the trigger. Church officials filed a police report, and the Government opened an investigation. According to the Department of Religious Affairs and National Minorities, Armenian Apostolic Church officials filed a counter-complaint against the Mormons within a week of the incident, alleging the missionaries were illegally proselytizing on church grounds. Police officials claimed the officers questioned the missionaries and asked them to stay away from the church but denied that the questioning constituted harassment. On October 4, 2005, a police inspector sent Mormon representatives a letter informing members that the national police intended to drop the investigation and leave the incident unresolved. Other religious groups reported isolated events involving police officials questioning missionaries and their acquaintances about their activities. Abuses of Religious Freedom The law on alternative military service took effect in 2004 and allowed conscientious objectors, subject to government panel approval, to perform either noncombatant military or civil service duties rather than serve as conscripted military personnel. The law was applied to subsequent draftees and those serving prison terms for draft evasion. Conscientious objectors maintained, however, that military control of the alternative labor service amounted to unacceptable military service. An amendment to the law, which took effect on January 26, 2006, criminalized evasion of alternative labor service. According to leaders of Jehovah's Witnesses in Yerevan, twenty-five members of their religious group remained in prison for refusal, on conscientious and religious grounds, to perform military service or alternative labor service. An additional eighteen members signed statements saying they would not leave the country pending the completion of preliminary investigations, and six more were assigned conditional punishment ranging from one to three years. Representatives of the Jehovah's Witnesses stated that all of the prisoners were given the opportunity to serve an alternative to military service rather than prison time, but that all refused because the military retained administrative control of alternative service. Twelve of those in prison reportedly received two-year sentences. There were reports that hazing of new conscripts was more severe for minority group members such as Yezidis and Jehovah's Witnesses. Some Yezidi leaders reported that police and local authorities subjected their religious community to discrimination. Other Yezidi leaders denied the allegations. There was no officially sponsored violence reported against minority religious groups during the period covered by this report. Other than Jehovah's Witnesses who were conscientious objectors, there were no reports of religious prisoners or detainees. Forced Religious Conversion There were no reports of forced religious conversion, including of minor U.S. citizens who had been abducted or illegally removed from the United States, or of the refusal to allow such citizens to be returned to the United States. Section III. Societal Abuses and Discrimination The generally amicable relationship among religious groups in society contributed to religious freedom; however, societal attitudes toward some minority religious groups were ambivalent. The Armenian Apostolic Church is a member of the World Council of Churches and, despite doctrinal differences, has friendly official relations with major Christian denominations, including the Eastern Orthodox churches, the Roman Catholic Church, the Anglican Church, and some Protestant churches. Suppressed through seventy years of Soviet rule, the Armenian Apostolic Church has trained priests and committed material resources to fill the spiritual void created by the demise of communist ideology. Nontraditional religious organizations are viewed with suspicion. Representatives of foreign?based denominations frequently cited as evidence statements including "one God, one country, one church," noting they had been warned against "stealing souls" from the Armenian Apostolic Church. Societal attitudes toward most minority religious groups were ambivalent. Many citizens were not religiously observant, but the link between religion and Armenian ethnicity is strong. According to some observers, the general population expressed negative attitudes about Jehovah's Witnesses, because the latter refused to serve in the military, engaged in little understood proselytizing practices, and because of a widespread but unsubstantiated belief that they pay the desperately poor to convert. Jehovah's Witnesses continued to be targets of hostile sermons by some Armenian Apostolic Church clerics and experienced occasional societal discrimination. The press reported a number of complaints for allegedly illegal proselytizing lodged by citizens against members of Jehovah's Witnesses. Some members of the press stoked suspicion of nontraditional religious organizations. On April 4, 2006, an opposition newspaper published a short editorial alleging that "a top police official" had information that "religious sects" including Mormons and Pentecostals had enlisted well-known criminals to protect the "sects'" interests against the Government. The paper's publishers claimed the unnamed source of the article was "credible" and that the allegations were factual, but despite repeated requests, they declined to elaborate on them. On April 5, 2006, a pro-government tabloid published a short editorial entitled, "Is the American University of Armenia being Mormonized?" The writer claimed that the newspaper had learned from sources that "a Mormon" would be appointed vice rector of the American University. According to the authors, if the rumors were true, the country would have taken a serious step, negative in the tabloid's view, toward "Mormonization." Flanked by Armenian Apostolic priests during an April 19, 2006, press conference, Armenian Center for Rehabilitation and Assistance to Victims of Destructive Cults Director Alexander Amaryan continued his public assertions that the presence of nontraditional religious institutions "threatens the spiritual life of Armenia." Armenian Apostolic priests alleged "religious sects," which they identified as Jehovah's Witnesses and Mormons, "conquered members of our flock" by "abducting children and church members, and criticizing national traditions." Unlike in previous years, the Jewish community reported no incidents of verbal harassment during the period covered by this report. On March 18, 2005, a court issued a three-year suspended sentence to the leader of the Union of Armenian Aryans, in response to his conviction on charges of public hostility for calling for the country to be "purified" of Jews and Yezidis. Section IV. U.S. Government Policy The U.S. government discusses religious freedom issues with the Government as part of its overall policy to promote human rights. The U.S. ambassador and embassy officials maintain close contact with the Catholicos at Etchmiadzin and with leaders of other religious and ecumenical groups in the country. During the period covered by this report, U.S. officials consistently raised the issue of alternatives to military service with government officials. The embassy also maintained regular contact with resident and visiting regional representatives of foreign-based religious groups such as the Mormons and raised their concerns with the Government. Embassy officials closely monitor trials related to issues of religious freedom and take an active role in policy fora and nongovernmental organization roundtables regarding religious freedom. The U.S. embassy hosted several roundtable meetings and receptions in honor of U.S. representatives of religious organizations. Leaders of local minority religious groups were regularly welcomed at these events. Released on September 15, 2006 Source: US State Dept.
×
×
  • Create New...